Da Innarbeid ble hel-digital

Våren 2020 vil for alle huskes som våren da hele Norge ble digitalisert på grunn av covid-19 pandemien. Så også for InnArbeid-prosjektet. Vi i prosjektgruppa har møttes digitalt i hele prosjektperioden, så for oss har ikke dette vært noe nytt (bortsett fra at vi nå har enkelte møter hvor også barn eller dyr deltar med deltakelse).

En større konsekvens av pandemien var imidlertid at den planlagte samlingen med prosjektets ekspertpanel i juni måtte avlyses. I stedet har vi hatt digitale møter med hvert enkelt medlem av ekspertgruppen i uke 24. Det ble seks møter fordelt på to dager. Ekspertene ble oppdatert på status i prosjektet og vi fikk mange nyttige innspill. Når dette skrives så begynner samfunnet å åpnes og vi er vi så vidt i gang igjen med testaktivitet på videregående skoler. Vi håper også på å kunne arrangere et fysisk møte med hele ekspertgruppen våren 2021.