InnArbeid presentert på Iassidd-konferansen i Glasgow 6-9 august

I august deltok InnArbeid på verdenskongressen til organisasjonen «International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities” i Glasgow.

Forskere fra Vrije Universitet i Amsterdam. Foto: Elin Thygesen

Verdenskongressen var en stor konferanse med over 1000 deltagere. Vi registrerte at det var få andre som hadde samme kombinasjon med tjenestedesign og teknologiutvikling som oss, men fikk presentert prosjektet for et lydhørt publikum på en av parallellsesjonene. Abstraktene fra konferansene er publisert i Journal of Intellectual Disability Research.

Det ble også anledning til å treffe kjente forskere fra Nederland (Disability studies in the Netherland, Vrije University Amsterdam). Sofie Sergeant i midten av bildet er med i ekspertpanelet til InnArbeid.